Friday, November 13, 2009

hari ini dalam sejarah..!!

hmm..assalaimualaikum..

aku mcm tak pecaye je aku wat blog...haha
blogku ini aku tujukan kpd sume teman teman ku yg sudi membace blog ku..hehe
aku sbnrnye tak tau nak tulis ape...br 1st time kan..
aku tak reti lg nak wat blog...

hr selase lps sahabat aku (Hanif) ade bg tazkirah tentang satu perkara yg umat islam skrg nie tak buat..korang nak tau ape..??? hmm...umat islam sekrg nie MALAS NAK KAJI SEJARAH ISLAM...waktu tue aku sangat terasa sbb aku mmg malas nak kaji sejarah...waktue sekolah dl pown subjek sejarah aku failed memanjang...tak caye tanye kwn2 aku waktu kat sekolah dl..haha..klu kte kaji blk sejarah islam kte,kte akan rase bangga dgn kejayaan org2 terdahulu yang dpt membangunkan negara islam dgn jayenye...tgk la skrg nie ape da jd ngan umat islam...MUNDUR..!! sebabnye kte tak kaji tentang sejarah islam...ape yg org islam dulu buat tuk bangkit negara islam..semangat perjuangan mereka, dan banyak lagi..hanif cite kat kiteorg skrg nie, org barat bkn setakat melakukan peperangan, malah diorng nie sekrg tgh pengaruh mental umat islam..tgk la skrg nie,diorng nak umat islam lalai mengerjakan ibadah,membazir mase dgn melayani laman web yg ntah pape..contohnye facebook,myspace dan mcm2 lg..remaje kte skrng nie asyik on9 memanjang..waktu tue sepatutnye digunekan utk kte dekat kan diri kte dgn ALLAH..waktu hanif ckp tue aku malu sgt sbb aku pown da terpengaruh dgn anasir2 barat..aku ade facebook,myspace,tagged, byk lg la...tp lps dgr hanif ceramah kat kelas kiteorg,aku dah tanamkan semangat nak bace tentang sejarah islam kte...aku nak ubah hobi aku yg ske chatting nie kpd membace tentang sejarah islam..tp kat umah aku tak de buku2 yg mcm tue...nnt ble aku kluar gi kedai buku, aku nak beli tentang sejarah islam....insyaallah....

aku harap korng sume tak la boring bace aku punya blog..
insyaallah aku akan update aku punye klu aku ade mase..
sekian..wasalam..

1 comment:

  1. salam!...
    POWER LAH FARAH!!!

    buat gak ek... letak la chat box... daftar kat cnie...

    http://cbox.ws/?r=7-96347

    ReplyDelete